پرو پوزال
به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. شواهد و مستنداتی برای نشان دادن دلیل خوب یا بد بودن ایده در پروپوزال ارائه شده است.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی استفاده می شود، اما محدود به این زمینه ها نیست. یک برنامه شخصی و حرفه ای از پیشنهاد توسط دانشجویان و دانشمندان به طور یکسان ساخته شده است.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اکثر کارهای شما قبل از نوشتن اولین جمله انجام می شود. یک پیشنهاد باید شامل تمام اطلاعات زیر باشد:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پرو پوزال
هدف آن متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا برعکس، نباید دنبال شود. این نیاز به دانش همتای شما دارد. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ یک صاحب کسب و کار احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پیشنهاد خود تأکید می کند. یک مقام دولتی باید بداند که ایده شما در بین عموم مردم محبوب است، اگر مجبور باشید با آنها مقابله کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
پرو پوزال
وقتی به شواهد و داده های دست دوم استناد می کنید، باید بیشتر تلاش کنید و زمان بیشتری را صرف متقاعد کردن دیگران کنید. برای صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها وقت بگذارید.
3. قبل از نوشتن
پرو پوزال
قبل از شروع نوشتن، مدتی را به ایده های طوفان فکری اختصاص دهید. تصمیم بگیرید که چگونه ایده های خود را سازماندهی کنید، پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پرو پوزال
نسخه اول هرگز بهترین نیست. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید که پیشنهاد شما را بررسی کند. در نسخه دوم سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
بخش های اصلی یک پروپوزال
شما می توانید بر اساس پیشنهاد خود قسمت های اصلی را حذف یا اضافه کنید. شما می توانید بخش های اصلی پروپوزال خود را بسته به مشخصات آن متفاوت ترتیب دهید (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پرو پوزال
مروری بر پروپوزال و موضوع آن در مقدمه ارائه شده است که ممکن است برای مخاطب آشنا باشد یا نباشد.
این بخش از پروپوزال از جهاتی مهم است. شما باید دلیل اهمیت این موضوع را برای مخاطبان خود روشن کنید و همچنین موضوع را توضیح دهید. معمولاً ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
پیشنهاد معمولاً یک مشکل را برطرف می کند. در این مورد بهتر است بر مشکلی که سعی در حل آن دارید تأکید کنید. شما می توانید با دانستن اینکه چه کسانی هستند، مزایای این پیشنهاد را برای مخاطبان خود توضیح دهید.
2. پیشنهاد
پرو پوزال
هدف این بخش شرح داده شده است. آنچه را که در این بخش ارائه می دهید به طور خلاصه شرح دهید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، این بخش را می توان در چند خط خلاصه کرد. در این بخش، نباید نحوه اجرای استراتژی را توضیح دهید.
3. برنامه اجرایی
روند پیشنهاد شما چیست؟ آیا آمادگی شما برای مخاطب کافی است؟ پیشنهاد شما باید در این قسمت اجرا شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای برنامه خود هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش ارائه دهید تا ثابت کنید که فرآیند پیاده سازی را درک می کنید، اما آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
این به مخاطب شما نشان می دهد که جنبه های مختلف پیشنهاد خود را با دقت در نظر گرفته اید و از هیچ چالش احتمالی غافل نشده اید.پیش بینی موانع و مشکلات تاثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد.
4. عملی بودن
پرو پوزال
مطمئن شوید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. برای اینکه نشان دهید این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی اجرا شود، می توانید از تجربیات گذشته استفاده کنید. وقتی در این زمینه تجربه ندارید، روی آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
اگر مدیر شما نگران انجام به موقع کارها باشد، این استدلال که پیشنهاد شما بهره وری را بهبود می بخشد، می تواند متقاعد کننده باشد.
5. نتایج مورد انتظار
هدف از پیشنهاد شما باید در این قسمت توضیح داده شود. هدف از این بخش، خلاصه کردن مزایای پروپوزال به صورت تکراری است. هدف شما در این بخش این است که قضیه را در ساده ترین شکل آن خلاصه کنید.
این قسمت را متفاوت از مزایای پروپوزال بنویسید.
6. منابع مورد نیاز
پرو پوزال
همچنین این قسمت به راحتی آماده می شود. برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ مهم است که هم منابع محسوس و هم منابع نامشهود (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) را در نظر بگیرید.
7. مقدمات انجام شده است
اگر به آنها نشان دهید که میدانید چه میکنید، مخاطب شما از آن قدردانی خواهد کرد. وقتی نوبت به ارسال کارتان برای کلاس میرسد، هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای قبولی (یا گرفتن نمره بالاتر) خواهید داشت.
8. نتیجه گیری
پرو پوزال
شما در مقدمه به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید.آن را تکرار نکنید. اگر در مقدمه خود به تاریخچه اشاره نکردید، یک مرور مختصر ارائه دهید. از این بخش می توان برای خلاصه کردن تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل استفاده کرد.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال تحقیق یا نوشتن مقاله هستید، حتما منابع خود را ذکر کنید.
owlcation
utleystrategies
ویکی پدیا